Halo: Reach to piąta odsłona bestsellerowego cyklu strzelanin FPP wyprodukowanych przez studio Bungie. Tytuł ten jest prequelem do poprzednich produkcji z tego cyklu. Jego akcja rozgrywa się na planecie Reach znajdującej się pod atakiem kosmicznej rasy o nazwie Covenant. Ma to miejsce jeszcze przed wydarzeniami z Halo: Combat Evolved.
Gracz wciela się w postać genetycznie zmodyfikowanego żołnierza będącego członkiem oddziału Noble Six, walczącego z siłami szturmującymi planetę Reach. Składa się on z sześciu żołnierzy o własnym charakterze i charakterystczynym dla siebie stylu walki. Są wśród nich przywódca grupy Carter-259, jego zastępczyni Kat-320, specjalista od ciężkich broni Jorge-052, skryty i zamknięty w sobie Emile-239, snajper Jun-266 oraz oczywiście nasza postać.
Sama rozgrywka nie odbiega schematem od poprzednich gier z serii Halo. Na naszej drodze znowu stają siły kosmicznej rasy Covenant, które zostały podzielone na osiem odrębnych typów inaczej zachowujących się na polu walki. Radzimy sobie z nimi przy pomocy szerokiego arsenału, wśród którego znalazły się nie tylko zupełnie nowe "zabawki", ale i zmodyfikowane wersje broni, które widzieliśmy w poprzednich tytułach przedstawiających przygody Master Chiefa. Absolutną nowością są specjalne umiejętności, w które można wyposażyć nasz pancerz. Jest wśród nich aktywny kamuflaż, jetpack, możliwość sprintu, a także umiejętność tworzenia hologramu, pola siłowego leczącego sojuszników oraz włączenie chwilowej nietykalności, która jednocześnie unieruchamia naszą postać. Co ważne, gracz może jednocześnie korzystać tylko z jednej z tych zdolności. Nowością w Halo: Reach są też walki dobywające się w atmosferze planety Reach, gdzie zasiadamy za sterami statku kosmicznego.
Studio Bungie po raz kolejny nie zapomniało też o fanach starć multiplayer, które do tego czasu stały się już integralną i niezwykle popularną częścią rozgrywki w serii Halo. Znowu dostaliśmy tryb kooperacji w opcji podzielonego ekranu, a także rozbudowane rozgrywki PvP odbywające się w kilku trybach zabawy, zarówno tych znanych z poprzednich gier jak np. Capture the Flag czy Slayer, ale też i zupełnie nowych, jak chociażby Headhuner. W tym trybie pokonani gracze pozostawiają po sobie czaszki, które przeciwnicy kolekcjonują w specjalnych strefach, za co dana drużyna zdobywa punkty.
Do Halo: Reach jest też dołączony edytor poziomów o nazwie Forge pozwalający na edycję map dostępnych w trybie multiplayer oraz tworzenie zupełnie nowych lokacji.
Informacje o grze Halo: Reach (Xbox 360)
- Gatunek: strzelaniny FPP
- Rodzaj: science-fiction, multiplayer, kosmiczne
- Producent: Bungie Software
- Wydawca: Microsoft Studios
- Dystrybutor: Microsoft
- Wersja PL: brak
Data premiery
- Polska: 14-09-2010
- Europa: 14-09-2010
- Świat: 14-09-2010