W udzielonym magazynowi GamePro wywiadzie, Asmussen poruszył wiele kwestii związanych z powstawaniem gry. Najciekawsze informacje dotyczą dodatków DLC, oczekiwanego przez część graczy trybu multiplayer oraz obsłudze funcji Sixaxis. Po kolei...

Jeśli chodzi o DLC, to najprawdopodobniej w tej formie zostaną udostępnione dodatkowe "challenge roomy", których zadaniem będzie przedłużenie żywotności gry. Stig Asmussen planuje zrobić w nich użytek z nowinek w mechanice gry. Skoro Kratos potrafi teraz dosiadać różne stwory, to czemu nie kazać graczowi wdrapać się na cyklopa i stratować określoną liczbę przeciwników lub przejść na nim przez niebezpieczny obszar?

Co do trybu multiplayer, to... Nie będzie trybu multiplayer. Asmussen nie ma nic przeciwko rozgrywce wieloosobowej, ale czuje, że w przypadku God of War III nie zdałaby ona egzaminu. Wg niego gracze przestali by zwracać uwagę na fabułę gry, a skupili na interakcjach między sobą. Stig twierdzi, że tryb multiplayer nie wyszedł Resident Evil 5 na zdrowie. Banzai ma inne zdanie.

Sixaxis. Obsługa "machania padem" nie jest na szczycie listy rzeczy do zaimplementowania, ale Asmussen ma kilka pomysłów na wykorzystanie funkcji Sixaxisa. Bardziej chodzi jednak o motywy w stylu "pomachaj urwana głową przeciwnika" niż "zachowaj równowagę spacerując po linie". I dobrze.