Studio Eidos Montreal zamieściło na swoim blogu informację, że ich nadchodząca gra Thief nie zrobi użytku z sekwencji QTE. Wszystko z uwagi na naciski graczy, którzy dali twórcom do zrozumienia, iż nie chcą, by ten element rozgrywki był obecny w tej produkcji.

Valerie Bourdeau, menadżer ds. społeczności w Eidos Montreal, nie miał więc innego wyjścia i zapowiedziała koniec QTE. Dodała jednak, że w grze i tak QTE występowało bardzo rzadko. Przykładowo podczas godzinnej prezentacji na E3 pojawiła się tylko jedna taka sekwencja.

Ale to nie jedyna rzecz, którą udało się wywalczyć wiernym fanom serii. W październiku poinformowano nas o zrezygnowaniu z punktów doświadczenia. Gracze byli wściekli, że producenci chcą nagradzać graczy za efektowne zabójstwa, gdyż zamiast tego woleli być premiowani za kradzieże. I stało się.

Dzięki, VG!