PlayStation 5 o mocy min. 10 teraflopów i z premierą w 2018 roku? Mocno w to wątpię

7.03.2017 17:20 PS4 skomentuj
PlayStation 5 o mocy min. 10 teraflopów i z premierą w 2018 roku? Mocno w to wątpię
Analityk Damian Thong przynosi kolejne rewelacje, które jeśli by się potwierdziły, to chyba niezbyt spodobałyby się fanom Sony. Wg niego w 2018 roku na rynku pojawi się PS5 o mocy co najmniej 10 teraflopów. Czy to nie za szybko?

Damian Thong to analityk z grupy Macquarie Research, który swego czasu udanie przewiedział powstanie PS4 Pro i PS4 Slim, a teraz stawia jeszcze odważniejszą tezę. Wg niego w drugiej połowie 2018 roku do sklepów miałoby trafić PlayStation 5 o mocy co najmniej 10 teraflopów. Wg Macquire Research taki ruch miałby pomóc Sony w ugruntowaniu mocnej pozycji PlayStation zdobytej dzięki PS4 i umocnić na rynku sytuację gogli PlayStation VR, które sprzedały się w liczbie ponad 900 tys.  egzemplarzy.

Czy taki scenariusz jest możliwy? Osobiście mam co do tego wielkie wątpliwości i ta teoria wygląda mi po prostu na zaklinanie rzeczywistości. Debiut PS5 w 2018 roku oznaczałby, iż ta generacja konsol zakończyłaby się po pięciu latach, co byłoby może prawdopodobne, gdyby nie niedawny debiut PS4 Pro i nadciągającego Scorpio. Poza tym nie sądzicie, że taka decyzja byłaby dla Sony strzałem w stopę? PS4 sprzedaje się wyśmienicie, przed nami premiery paru wielkich exclusive'ów i sprzedaż konsoli pewnie jeszcze nawet wzrośnie. Premiera PlayStation 5 w 2018 roku byłaby moim zdaniem jak rzucenie piachu w dobrze naoliwioną maszynę i wątpię, aby Sony tego nie widziało. Dlatego ja osobiście traktuję te spekulacje w kategoriach science-fiction. A Wy?

Komentarze

Napisz komentarz
No photo
No photo ~Jero Użytkownik anonimowy
~Jero :
No photo ~Jero Użytkownik anonimowy
Myślę, że 2020, to odpowiedni rok na PS5. Nie zrozumcie mnie źle, bo zdaję sobie sprawę, że konsole odstają parametrami od najnowszych PC, ale to co wyciągnęli z czwórki twórcy Horizon Zero Dawn pokazuje jak wiele zależy od programistów i można zrobić naprawdę cudo grę gdy robi się ją pod konkretny sprzęt. Dlatego też spokojnie do 2020 ta generacja powinna wytrzymać :) Pozdro!
7 mar 17:31 | ocena: 77%
Liczba głosów:31
77%
23%
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mędrzec Użytkownik anonimowy
~mędrzec :
No photo ~mędrzec Użytkownik anonimowy
obecna generacja to żart, konsole powstrzymują postęp technologiczny pod względem grafiki oraz fizyki w grach, o ile poprzednia generacja w okresie premiery miała jeszcze szanse z mid-range pecetami to szybko się to zmieniło na niekorzyść konsol. Teraz twórcy sprzętu kłamią w żywe oczy, tak jak obiecywali ,że ps4/xone będą działać w standardzie 1080p i 60fps, już po premierze nawet flagowe tytuły nie dawały rady osiągać tych wymogów a co dopiero ich utrzymać, później już tylko downgrade za downgrade'em i jaki efekt? ps4 (nie pro ale on też leży) ledwo zipie w wymagających momentach (wybuchy/duża ilość ruchomych detali) przy 'nowym' standardzie 1080/900p i <30fps, a xbox to już prawie bezsprzecznie działa w 900p upscale'owanym i <30fps (oczywiście kilka wyjątków jak multiplayer TF2 oraz GoW4).Ps4pro był tanim trikiem celowanym w ludzi wystarczająco naiwnych by uwierzyć ,że może udźwignąć VR, za to na horyzoncie jest scorpio które też obiecuje true 4k... jak ktoś się na to da nabrać to współczuje niskiego ilorazu inteligencji, chociaż pewnie pojawi się jakaś gra w 4k i <20fps z ustawieniami grafiki Extremely Very Low. Prawda jest taka ,że konsole znikają, nie w sposób całkowity, tylko zostają asymilowane w pecety, najpierw dodawali HDD zo zastąpiło karty pamięci, później dedykowane systemy operacyjne, przeglądarki, można nawet mysz i klawiaturę podpiąć i grać w overwatch, za niedługo wypuszczą sprzęt z wymiennymi ale 'autoryzowanymi' podzespołami jak układ graficzny/procesor/ram/itp żeby całej konsoli nie wymieniać i ludzie i tak to kupią mówiąc ,że to nie komputer... przyszłość pokaże.
7 mar 19:03 | ocena: 56%
Liczba głosów:34
44%
56%
| odpowiedzi: 3
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Śpiący oczekujący Użytkownik anonimowy
~Śpiący oczekujący :
No photo ~Śpiący oczekujący Użytkownik anonimowy
ja powiem, że jeżeli to prawda i w 2019 lub 2020-tym pojawi się ps5 to ja będę inwestował tylko w pc-ta z resztą i tak nie ma na razie w co grać. Dobre gry wychodzą za rzadko i muszą to absolutnie przedstawiać polityczną poprawność, dzisiaj nie powstał by władca pierścieni ani Harry Potter tak jak powstał w swoim najlepszym wydaniu. A po za tym wszędzie ze wszystkiego robi się komedie albo solidną poprawność wiec będę grał tylko na multi
8 mar 14:31 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Hmmm Użytkownik anonimowy
~Hmmm :
No photo ~Hmmm Użytkownik anonimowy
Jaki zwrot akcji przyniesie scorpio, nie są pewni czy aby nie zahamuje to sprzedaży ps4 .Dla tego pewnie na e3 2018 zapowiedzą nową konsolę albo jeszcze szybciej by dmuchać na zimne .Jeżeli chodzi o moc konsoli to pewnie policzą od starej ps4 czyli 2,5 teraflopa bo jak wiadomo każda generacja zmieniała rozdzielczość a ps4 pro nieudolnie ale jednak nadrabia 4k bieżącą ,no bo chyba 8k za szybko nikt się nie spodziewa.
7 mar 19:03 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mike Użytkownik anonimowy
~Mike
No photo ~Mike Użytkownik anonimowy
do ~mędrzec:
No photo ~mędrzec Użytkownik anonimowy
7 mar 19:03 użytkownik ~mędrzec napisał
obecna generacja to żart, konsole powstrzymują postęp technologiczny pod względem grafiki oraz fizyki w grach, o ile poprzednia generacja w okresie premiery miała jeszcze szanse z mid-range pecetami to szybko się to zmieniło na niekorzyść konsol. Teraz tw
Konsole nie znikają, to dalej architektura zamknięta - użytkownik kupuje grę i nie martwi się że nie będzie mu działać.
7 mar 21:19 | ocena: 72%
Liczba głosów:18
72%
28%
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
~greg :
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
decyzja sony o wypuszczeniu ps5 pod koniec 2015 "nie bylaby strzalem w stope" gdyby ps5 bylo kompatybilne wstecz
7 mar 19:53 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Genious Użytkownik anonimowy
~Genious
No photo ~Genious Użytkownik anonimowy
do ~KsionzeZenek:
No photo ~KsionzeZenek Użytkownik anonimowy
8 mar 11:38 użytkownik ~KsionzeZenek napisał
Hamują rozwój hahahahahaah a teraz cycku porównaj sobie Horizon do waszych gierek w 2D . To gracze pecetowi hamują rynek, bo jadą na komunijnych blachach.
To fajnie tam masz ci powiem... Rąbany Fanboy. Po pierwsze przeczytaj dokładnie, co napisał, po drugie poczytaj sobię o "babechach" PS4/XONE i o tym, dlaczego pomimo słabszych podzespołów gry chodzą tak i tak a na PCtie z takimi samymi by nie poszły... I nie obrażaj od razu wszystkich po kolei gimbusów, bo to nadal zdanie autora
8 mar 15:10 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~literat Użytkownik anonimowy
~literat
No photo ~literat Użytkownik anonimowy
do ~Owen:
No photo ~Owen Użytkownik anonimowy
8 mar 11:18 użytkownik ~Owen napisał
Mój znajomy zwykł mawiać, że konsole dla technologii są tym, czym wiara dla nauki. Hamulcem.
Zgodził bym się z tym, jednak czy to niepewna zaleta? W kiedyś co dwa lata trzeba było modernizować kompa dzisiaj raz na 4, wadom jest też to, że gry robi się coraz dłużej i potrzebują coraz to większych ekip a i tak są na 20h max a gry na100h to już przesada
8 mar 17:39 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mblah Użytkownik anonimowy
~Mblah :
No photo ~Mblah Użytkownik anonimowy
GTX 1080 ti ma 11 teraflopow, więc w 2018 karty beda dużo lepsze, więc nie wiem po co znowu inwestować w już na starcie przestarzala konsolę
7 mar 19:25 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
33%
67%
| odpowiedzi: 2
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~n4 Użytkownik anonimowy
~n4 :
No photo ~n4 Użytkownik anonimowy
Zgadzam sie z autorem
7 mar 17:33 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
| odpowiedzi: 1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Arkadii Użytkownik anonimowy
~Arkadii
No photo ~Arkadii Użytkownik anonimowy
do ~Mblah:
No photo ~Mblah Użytkownik anonimowy
7 mar 19:25 użytkownik ~Mblah napisał
GTX 1080 ti ma 11 teraflopow, więc w 2018 karty beda dużo lepsze, więc nie wiem po co znowu inwestować w już na starcie przestarzala konsolę
Niestety jesters w bledzie. Porownaj iPhone z androidem. Na papierze flagowce zjadaja iPhone ale wlasnie ze wzgledu na optymalizacje pod konkretny hardware wyniki w benchmarkach sa porownywalne a plynnosc dzialania kladzie android na lopatki
10 kwi 19:08
Liczba głosów:0
0%
0%
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~glie Użytkownik anonimowy
~glie
No photo ~glie Użytkownik anonimowy
do ~Mblah:
No photo ~Mblah Użytkownik anonimowy
7 mar 19:25 użytkownik ~Mblah napisał
GTX 1080 ti ma 11 teraflopow, więc w 2018 karty beda dużo lepsze, więc nie wiem po co znowu inwestować w już na starcie przestarzala konsolę
To kup sobie te kartę za 1000USD. Aha i nie zapomnij dokupić do niej kompa.
6 kwi 15:53
Liczba głosów:0
0%
0%
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Yahu Użytkownik anonimowy
~Yahu :
No photo ~Yahu Użytkownik anonimowy
Nie ma potrzeby by starać się dogonić nowe gry, jest tyle starszych i świetnych tytułów, w które jeszcze nie grałem, że szkoda mi płacić za nowy sprzęt tylko po to by grać (najlepsza grafika i tak jest z psem na spacerze czy przy grillu z dziewczynami ;). Aktualnie posiadam sprzęt sprzed 9/10 lat (intel q6600 4gb ram i hd5670 512mb), gier na mój sprzęt jest tyle, że mi chyba życia zabraknie by w każdą zagrać. A jak już skończę to kupię sobie sprzęt za 10 lat najnowszy jaki jest... i tak pewnie zagram wtedy w Zero Horizon Dawn HDx24K Remastered Again ;)
30 mar 14:01
Liczba głosów:0
0%
0%
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rafal3399 Użytkownik anonimowy
~Rafal3399 :
No photo ~Rafal3399 Użytkownik anonimowy
PS5 w przyszłym roku no dajcie spokój to gruba przesada jeżeli chodzi o datę premiery tej generacji konsol do gier to moim skromnym zdaniem odpowiednim terminem byłby rok 2026 albo 2027. A jeżeli chodzi o specyfikację sprzętową 10 teraflopów to stanowczo za dużo, wydaje mi się że PS5 o ile zostanie wydane to działać by mogło już na poziomie 5 teraflopów i oczywiście fajnie by śmigały by na niej a swoją drogą w pewnym artykule internetowego wydania Gazety Wyborczej chodź o tym artykule wyczytałem że ma nadejść kres ery pecetów i tutaj moim zdaniem jest gruba przesada bo nie da się czymś innym zastąpić pecetów bo od nich tak naprawdę się zaczęło, gdyby nie wynaleziono komputera nie byłoby PS4 czy XBOX-a One czy też ich starszych generacji. To tak jakby uśmiercić protoplastę wszelkiej technologii informatycznej, nie było by wtedy laptopów, notebooków czy właśnie tabletów bo to oznaczało by że dziś nie mielibyśmy możliwości wyboru narzędzia komunikacji i nie było by choćby właśnie internetu gdyby nie wynalezienie komputera :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
9 mar 20:02 | ocena: 75%
Liczba głosów:8
25%
75%
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~znudzony ludzimi stary 27 latek Użytkownik anonimowy
~znudzony ludzimi stary 27 latek
No photo ~znudzony ludzimi stary 27 latek Użytkownik anonimowy
do ~gracz:
No photo ~gracz Użytkownik anonimowy
8 mar 09:34 użytkownik ~gracz napisał
Na http://ps5site.pl piszą co innego, realna data to 2019, 20.
To bzdura traler jest z gry twórców lot
8 mar 16:34
Liczba głosów:0
0%
0%
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~literat Użytkownik anonimowy
~literat :
No photo ~literat Użytkownik anonimowy
zapowiadali ps4 od 2011, teraz zaczynają się pogłoski o ps5, sorry nie kupie ,bo nie ma na to tylko gier ile bym chciał i to jeszcze dobrych
8 mar 14:33 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~KsionzeZenek Użytkownik anonimowy
~KsionzeZenek :
No photo ~KsionzeZenek Użytkownik anonimowy
Hamują rozwój hahahahahaah a teraz cycku porównaj sobie Horizon do waszych gierek w 2D . To gracze pecetowi hamują rynek, bo jadą na komunijnych blachach.
8 mar 11:38 | ocena: 73%
Liczba głosów:15
27%
73%
| odpowiedzi: 1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Owen Użytkownik anonimowy
~Owen
No photo ~Owen Użytkownik anonimowy
do ~mędrzec:
No photo ~mędrzec Użytkownik anonimowy
7 mar 19:03 użytkownik ~mędrzec napisał
obecna generacja to żart, konsole powstrzymują postęp technologiczny pod względem grafiki oraz fizyki w grach, o ile poprzednia generacja w okresie premiery miała jeszcze szanse z mid-range pecetami to szybko się to zmieniło na niekorzyść konsol. Teraz tw
Mój znajomy zwykł mawiać, że konsole dla technologii są tym, czym wiara dla nauki. Hamulcem.
8 mar 11:18 | ocena: 85%
Liczba głosów:13
15%
85%
| odpowiedzi: 1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gracz Użytkownik anonimowy
~gracz :
No photo ~gracz Użytkownik anonimowy
Na http://ps5site.pl piszą co innego, realna data to 2019, 20.
8 mar 09:34
Liczba głosów:0
0%
0%
| odpowiedzi: 1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mike Użytkownik anonimowy
~Mike
No photo ~Mike Użytkownik anonimowy
do ~n4:
No photo ~n4 Użytkownik anonimowy
7 mar 17:33 użytkownik ~n4 napisał
Zgadzam sie z autorem
Ja się nie zgadzam. Po pierwsze odstęp między premierą PS1 i PS2 wynosił 5 lat i 9 miesięcy. Po drugie kto powiedział, że PS5 to osobna generacja? Jeśli będzie dalej oparta na pecetowej architekturze może zachować kompatybilność z wszystkimi tytułami wydanymi na PS4, tak jak Xbox Scorpio.
7 mar 21:26 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
29%
71%
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Player Użytkownik anonimowy
~Player :
No photo ~Player Użytkownik anonimowy
Też jakoś nie widze tego, aby Sony pokazało nową konsolę. Sądzę, że kolo się po prostu za dużo łyknął pewnej mieszanki soku z alkoholem:)
7 mar 21:16
Liczba głosów:0
0%
0%
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~hmmm Użytkownik anonimowy
~hmmm :
No photo ~hmmm Użytkownik anonimowy
Jednak mimo wszystko myślę że M$ i Sony się dogada jak zawsze i nową konsolę zobaczymy 2020 .I będzie na Navi z minimum 30 gb vramu i o wiele większą mocą niż te 10 teraflopa.
7 mar 19:24 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
29%
71%
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Hmmm Użytkownik anonimowy
~Hmmm :
No photo ~Hmmm Użytkownik anonimowy
Warto wspomnieć o pamięci która będzie w stackach gdzie do tej pory było to niemożliwe ale gdy tylko będą mogli wepchać tam na laminat z 32 gb vramu pewnie zapali się zielone światło.
7 mar 19:05
Liczba głosów:0
0%
0%
Link do tego komentarza:
ReklamaAutorzyPolityka PrywatnościRegulamin SerwisuCookiesUsługi IT