80. Oddworld: Abe's Oddysee New N' Tasty

Data premiery: 2013

Platformy: PC, PS3, Xbox 360, PS Vita

Oddworld: Abe's Oddysee doczeka się w tym roku prawdziwego remake'a. Twórcy nie podciągają tylko rozdzielczości do HD, ale projektują całą grę od nowa, sugerując się pochodzącymi sprzed 15 lat poziomami. Gra będzie więc perełką dla starszych graczy i ciekawostką dla młodszych, którzy we współczesnej oprawie będą mogli sprawdzić na czym polega fenomen Abe'a. Gra pojawi się w cyfrowej dystrybucji na wszystkie trzy najpopularniejsze platformy, a także PS Vitę.

79. The Elder Scrolls Online

Data premiery: 2013

Platformy: PC

Czy jest jeszcze miejsce na rynku na zupełnie nowe abonamentowe MMO? Według ZeniMax Online Studios tak, pod warunkiem, że nadciągająca gra będzie się nazywała The Elder Scrolls. Twórcy popularnego uniwersum postanowili otworzyć się na rynek MMO i stworzyć produkcję, która godnie będzie konkurować z World of Warcraft. Gra powstaje od 2007 roku, choćby nawet już z tego powodu nie urzeka oprawą graficzną, nadrabia za to rozbudowaniem świata i oferowanymi możliwościami. Rozległe, większe niż w Skyrim tereny do eksploracji, budowanie od zera własnej postaci, wybór jednego z trzech stronnictw przekładający się na fabułę i najważniejsze w grach MMO - interakcja z innymi graczami. Abonament nie premiuje określonych grup - wszyscy są równi, a o przewadze decyduje zaangażowanie w grę i doświadczenie, a nie zasobność portfela. Przynajmniej na początku, bo życie pokazuje, że wiele nowych gier opartych o abonament dosyć szybko przechodzi na free-to-play.

78. BRUCE: The Game

Data premiery: 2013

Platformy: PC, PS3, Xbox 360

Co by się stało, gdyby w jednej grze połączyć pomysły napędzające L.A. Noire i Deadlight? Polskie studio Tabasco Interactive postanowiło to sprawdzić i przygotowuje dwuwymiarową grę akcji. Projekt jest owiany nutką tajemnicy, na tle konkurencji wybija się jednak ciekawym stylem graficznym neo-noir. BRUCE: The Game dostrzegły nie tylko krajowe media, ale też francuscy jurorzy z imprezy Games Connection.

77. XCOM

Data premiery: 2013

Platformy: PC, PS3, Xbox 360

FPS pod tytułem XCOM został zapowiedziany na długo przed turówką Enemy Unknown, która zdążyła już wyjść i zebrać świetne noty. A strzelaniny XCOM jak nie było tak nie ma, a szkoda, bo gra zapowiadała się całkiem ciekawie. Twórcy ulokowali akcję w połowie XX wieku w Stanach Zjednoczonych, które zostały najechane przez obcą cywilizację. W przeciwieństwie do setek podobnych gier i filmów, XCOM przedstawia jednak bardzo świeże, zupełnie niehumanoidalne projekty UFO. Twórcy przyjęli też ciekawy styl graficzny. Zamiast silenia się na fotorealizm stworzyli oprawę nawiązującą do popularnych w połowie ubiegłego wieku, pin-upowych plakatów.

76. Tekken X Street Fighter

Data premiery: 2013

Platformy: PS3, Xbox 360

Dwuwymiarowy Street Fighter x Tekken ukazał się w 2012 roku i pozwolił stoczyć jedną walkę zawodnikami z dwóch rożnych światów. Gra została ciepło przyjęta przez fanów bijatyk 2D. Tekkonowe postacie z pomysłem dostosowano do dwóch wymiarów i sprytnie połączono z uniwersum Street Fightera. Gra ta nie jest jednak końcem crossoverowych starć. W tym roku ukazać ma się Tekken X Street Fighter i tym razem to ta druga seria będzie musiała się dostosować do konkurencji. Bijatyka Capcomu zostanie przeniesiona w trzeci wymiar i połączona z Tekkenem. Producentem gry jest "ojciec Tekkena", Katsuhiro Harada. Nad projektem czuwa jednak też Capcom. W sieci nie pojawił się jeszcze nawet żaden screen z gry, trzymamy jednak kciuki, żeby gra była co najmniej tak dobra jak Tekken x Street Fighter.

75. Monster Hunter 4

Data premiery: kwiecień 2013

Platformy: 3DS

Monster Hunter to nie gra, to styl życia. Seria jest prawdziwym kultem w KKW i tytułem, który potrafi sprzedać każdy sprzęt. Z czego zdaje sobie sprawę Nintendo, bo Monster Hunter 4 będzie exclusivem na 3DS-a. Konsola już całkiem nieźle sobie poczyna i zdystansowała PS Vitę, Monster Hunter może być jednak prawdziwym sprzedażowym dopalaczem. Do sprawdzonej mechaniki Capcom dodało "bezokularowy" trójwymiar, bardziej rozbudowaną fabułę i ciekawszą, zaczerpniętą z Dragon's Dogma walkę.

74. The Witness

Data premiery: kwiecień 2013

Platformy: PC, PS3, Xbox 360

Odpowiedzialny za Braid Jonathan Blow od dłuższego już czasu pracuje nad The Witness. Grą przygodową tym razem utrzymaną w środowisku 3D, gdzie będziemy mogli eksplorować całą wyspę. Pamiętając jego poprzednią produkcję można się spodziewać nie tylko wciągającego gameplayu, ale też ciekawej fabuły. Szkoda tylko, że produkcja The Witness tak strasznie się przeciąga. Pierwsza zapowiedzi mówiły, ze gra ukaże się pod koniec... 2011 roku.

73. State of Decay

Data premiery: kwiecień 2013

Platformy: PC, Xbox 360

Gra przez długi czas funkcjonowała jako Class3, finalny tytuł dostając dopiero niedawno. Produkcja Undead Labs podobnie jak The Walking Dead będzie rozprowadzona początkowo tylko w formie cyfrowej dystrybucji i też traktuje o zombie. Gra będzie jednak bardziej rozbudowana i oferowała większą swobodę. Po trójwymiarowym świecie będzie się dało poruszać samochodami, strzelać z pokaźnego arsenału i walczyć bronią białą niczym w Dead Island. Wydawcą jest Microsoft Game Studios, gra pojawi się więc tylko na Xboksie 360 i pececie.

72. Forsaken Patrol

Data premiery: kwiecień 2013

Platformy: PC, PS3, Xbox 360

Polskie Teyon Games najbardziej znane jest z Heavy Fire: Afghanistan i nadchodzącej egranizacji Rambo. Oprócz tego, studio pracuje też nad postapokaliptycznym Forsaken Patrol. Zrujnowany świat będziemy obserwować z perspektywy TPP, gdzie na równi ze strzelaniem będzie się liczyć eksploracja świata. Gra kojarzy się trochę z Falloutem czy wywodzącym się też z Polski Afterfallem. Oby tylko Forsaken Patrol prezentował wyższy poziom...

71. Defiance

Data premiery: kwiecień 2013

Platformy: PC, PS3, Xbox 360

Votanie spytali się Ziemian, czy mogliby się u nas osiedlić, bo ich układ słoneczny został zniszczony i nie za bardzo mają co ze sobą zrobić. Znani z gościnności ludzie powiedzieli "oczywiście, że nie" i tak rozpętała się III wojna światowa. Z tą różnicą, że teraz walczą między sobą dwa skrajnie różne światy. Fabuła nie jest najmocniejsza stroną gry, twórcy chcą to więc nadrobić skalą działań i stylizowaną na Halo oprawą. Od serii Bungie/343 Industires Defiance różni jednak podejście do rozgrywki. Mamy do czynienia z kolejną grą MMO, bez stałego połączenia z internetem nici więc z rozgrywki.