Tego to się chyba nikt nie spodziewał. Owszem, wiedzieliśmy, że Civilization VI prędzej czy później do nas trafi, ale nie było żadnych przesłanek, by sądzić, że oficjalna zapowiedź gry jest już tak blisko.

Sid Meier's Civilization VI zadebiutuje na PC i Macu 21 października i jak zobaczycie w galerii poniżej, gra mocno zmieniła swój graficzny styl. Tym razem Firaxis postawiło na lekko rysunkową oprawę, która na pierwszy rzut oka niespecjalnie mi się podoba. Oficjalny opis "szóstki" brzmi zaś tak:

Jak widzicie, w grze znajdzie się nowy schemat rozwoju map, ulepszono tez system "jednej jednostki na pole". W Civilization VI będziemy mogli łączyć nasze siły z jednostkami wsparcia, np. wzmacniając piechotę siłami przeciwpancernymi czy dodając osadnikom ochronę w postaci wojowników. Można też łączyć podobne jednostki, tworząc odpowiednio potężniejsze "korpusy".

Twórcy obiecują też usprawniony tryb multiplayer, w którym znajdą się scenariusze zaprojektowane tak, aby można je było ukończyć w jednej sesji gry. Oprócz tego, "szótka" będzie zawierać większość rozwiązań znanych z dodatków do piątej części gry (np. archeologia, religia, szlaki handlowe) oraz usprawnione AI. Nowy silnik graficzny ma z kolei zapewnić o wiele lepsze wsparcie dla modów.

Osobiście mam przegranych ponad 250 godzin w Cywilizacji V, więc jak dla mnie jest to news miesiąca (ba, roku!) i z zapartym tchem czekam na pierwsze ujęcia z rozgrywki.